Ugrás a fő tartalomra

Reputation, megítélés működése


Miért fontos és hogyan működik?
A frakcióknál a megítélésünk kivételesen fontos, abban az esetben ha megszeretnénk vásárolni a nehezen megszerezhető plan-eket. Néhány ilyen csak akkor szerezhető meg ha maximális az elfogadottságunk egy frakciónál.

A reputáció szintekre van bontva. Minden szinten láthatunk egy állapot jelző csíkot ami ha eléri a teljes hosszát akkor egy új szintre emelkedik a megítélésünk.
Növekvő sorrendben ezek a
Hostile
Cautious 
Neutral
Cooperative
Friendly
Neighborly
Ally
Az Ally a legmagasabb, itt már teljes szövetségben áll velünk a frakció, ha itt megtelik az állapot jelző akkor elérhető minden plan az adott frakció árusánál aki aranyért (Bullion) árulja.

De ez mit is jelent, és hogyan tudjuk növelni?

A frakcióknak végrehajtott küldetések nagy mértékben növelik az adott csoporthoz tartozó megítélésünket. Ezzel a módszerrel elég sok ilyen pontra tehetünk szert.
Azonban még ha csak az egyik oldal felé is húzunk az egész játék alatt, akkor sem lesz maximális szinten.


Hogyan maxolhatom ki?

Ha eldöntöttük melyik frakciót választjuk, akkor ha már a főküldetéseik be is fejeződtek, lehetőségünk van növelni a reputációt a frakciók napi küldetéseivel. A Settler frakció egy ilyen küldetéssel rendelkezik, míg a Raider frakció két fajta küldetéssel amik naponta cserélődnek.

Viszont akad még más rejtett küldetés is Appalachia-ban amivel növelhetjük a megítélésünket.
Ha a Raider-ek felé szeretnénk kicsit jobb színben feltűnni akkor látogassunk el minden nap az Ohio River Adventures nevű helyre ahol segíthetünk Black Eye-nak megvédeni a telephely cső rendszerét, és eladhatunk minden nap nekik Mirelurk húsokból. A küldetés végeztével ha ismét beszélünk Black-el, akkor válasszuk azt az opciót válaszként, hogy "Aki a Crater barátja az az én barátom is". Ezzel a Raiderek felé növeljük meg a reputációt, csak ne felejtsük el a párbeszédet, mert más különben nem kapunk reputációs pontot.

Ha a Settlerek felé szeretnénk inkább simulni akkor arra is van lehetőségünk. Keressük meg az Overseer házát és a pincében beszéljünk a robottal. Ő is egy napi küldetést ajánl. Itt fontos, hogy miként döntünk a reputáció miatt. Tehát az kell választanunk hogy a Raider frakcióról, a Crater környékéről készítünk fotót. Azonban ha ez a fotó meg van akkor ne a robotnak vigyük vissza a képet, ha nem a Settler-ekhez. Így a Settlerek-től fogunk reputáció pontot kapni.

Ez elég kevés és sokáig is tart! Mit tehetek még?

Bizonyára a kalandozások során már feltünt, hogy egyes helyzetekben kevéske reputáció pontot kapni. Ezek olyan helyzetek amikor egy frakció tagjai bajban vannak és harcolnak valamilyen más társasággal vagy lényekkel. Az ilyen eseményeket kihasználva ha segítünk a bajba jutottaknak és végzünk az összes ellenféllel akkor oda mehetünk az egyik taghoz akinek segítettünk és beszédbe elegyedhetünk vele. Ekkor megköszöni a segítséget és növekszik a reputációnk attól függően, hogy melyik csoportnak segítettünk éppen.
Általában szörnyek az ellenfelek, de ritkán előfordul, hogy a Raider és Settler frakció tagjai küzdenek egymással. Ha nem szeretnénk reputációt bukni akkor itt ne segítsünk senkinek, mert amennyivel az egyik oldalon nővekszik a megítélésünk, annyival csökken a másik félnél.

És hogy működik ez, hol találok ilyen helyzeteket?

A napi küldetésékkel ellentétben ezek jóval gyorsabban ismételhetőek, akár 20 percenként is megjelenhet egy ilyen esemény ugyan azon a helyen. Ez végtelen számú ismételhetőséget jelent.
Feltűnhet az is, hogy egyes régiókban jellemzőbb egy adott frakció feltűnése, így tehát ha a Settler-ek felé kívánunk cselekedni akkor a Forest régióban kutakodjunk, az Ash Heap területein pedig főleg Raider-ek csoportjaival találkozhatunk.

Helyszínek a Forestben:

Marigol pavilon
Slocum's Joe
Vault-Tec Agricultural Research Center
Summersville
New Appalachian Central Trainyard

Helyszinek az Ash Heap területén:

Welch Station
Abandoned Mine Shaft 6
Federal Disposal Field HZ-21
Bastion Park


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

XP és intelligencia növelő tippek

Essen néhány szó arról, hogyan lehet javítani a megszerzett xp-n. Ha szeretnél gyorsabban szintet lépni , ezeket próbáld ki. Intelligencia: Nem elég csak az xp növelőket használni. Oda kell figyelni az intelligencia  szintre is, mert 1 intelligencia 2,072%-os xp pluszt ad. Tehát, a perk kártyáknál ki kell maxolni az Intet 15-re és a - Legendary Int kártyát is fel kell tornázni 5*-ra. Ezzel +20 int-tet kapsz ami azt jelenti, hogy rögtön +41,44%-kal több xp-ét kapsz!  Mutáció amire szükséged van: -Egg head +6 int (+8 int ha használod Charismában a Strange in numbers kártyát, csapatban vagy és a csapattársadnak is van mutációja) -Herd mentality +2 int (+3 int szintén a Strange in numbers kártyával) Alvás: +5% xp Kipihentségi bónuszt kapsz, ha karaktered alszik.    -idegen ágyban: 1 óra -saját ágyban: 2 óra, ha van Allyd, 3 óra -tábortűznél: 2 óra, ha van Allyd 2 óra Casual team 4 fő: 1 fő= +1 intelligenciával.  Charisma: - Inspirational kártya:  1*+5/2*+10/3*+15% xp  - Strange in nu

Első lépésektől az atomig

Kiléptél a Vaultból és nem tudod mihez kezdj? Merre menj? Mit is kell csinálni?    Nem szeretném elvenni a felfedezés élményét, így aránylag nagy vonalakban mondom el a játék lényegét értelmét, hogy boldogulni, haladni, fejlődni tudj. Lesznek konkrétumok is. Ha esetleg valamire nem térek ki és kérdésed van, keresőnkben címszóval írd be, (kraftolás, eventek, kártyák...) biztosan találsz rá választ. Fallout 76 történelem   A  játék lényege a túlélés, fejlődés. Ám semmi nem könnyíti meg a dolgod. Ez az a játék, ahol mindig lehet mit tanulni, mindig van mit fejleszteni. Még 600 as szintű játékosoknak is lehet új infót mondani. Egyszerűbb ha ezt elfogadod, így nem esel pánikba, ha nem tudsz valamit, mert képtelenség 3 óra játék után mindent tudni.    Alapjáraton ez egy kaland játék, ahol különböző ellenségek támadnak meg.  Ez a PvE (Player vs Environment). De van a játékmenetben PvP (player vs Player) szitu is, mikor játékos-játékossal hadakozik. Ez leginkább WorkShopokban fordu

Hogyan vigyek haza háziállatot? ( pet )

  Kezdjük az elején tömören: A Charismába ezt a kártyát préseld be. Lehet 1* is nem gond, de számolj így vele, hogy 10-ből  5 állatra adja ki, hogy haza vihesd. 3*-on 10-ből 10 állatra kiadja. Nem mindegy, hiszen kizárt, hogy első helyen első alkalomra találsz számodra megfelelő kedvencet. Régen több minden kellett, hogy peted legyen, most már ez lényegesen egyszerűbb.  Ami rád vár: Iszonyat sok szerver váltás. Mert csak bizonyos állatok befoghatók, csak bizonyos helyeken.  A helyek a piros pöttyök a térképen: Kiemelek 3 helyet, ahol én a leggyakrabban találtam petet. (Deathclaw és Mirelurk King) A haza vihető pet MINDIG egyedül van! Nincs mellette se bogár, se super mutáns, se robot. Nem támad rád, csak sétálgat. Nem megy el a pöttyökkel jelölt helyről, nincs olyan, hogy arrébb sétált. Soha ne pacyfizáld! (van, hogy a játék azt automatikusan megteszi) Ez azt jelenti, hogy a campedben nem csak zombiként fog sétálni, hanem védeni is fogja a moboktól. CSAK A MOBOKTÓL! A mobok sebzik, ha